Stadsteam

De gemeente Enkhuizen wil zorg en ondersteuning voor inwoners zoveel mogelijk lokaal organiseren.

De rol van de gemeente

  • voert taken op gebied van jeugdzorg en wmo uit
  • werkt hiervoor samen met deskundigen
  • bij een complexe zorgvraag kan het Stadsteam ingeschakeld worden
  • in het Stadsteam zitten allerlei hulpverleners

Het motto is hierbij: één huishouden, één plan, één aanpak. Door deze samenwerking wordt snel de juiste hulp gevonden.

Het Stadsteam valt onder de stichting ‘Iedereen Telt Mee’ en is een team van professionals met verschillende kennis en ervaring. Het Stadsteam biedt ondersteuning voor de inwoners (0-100 jaar) van de gemeente Enkhuizen, waarbij sprake is van problemen op meerdere gebieden tegelijk. Het Stadsteam bestaat uit verschillende disciplines:

  • uitvoerend werkers
  • gedragswetenschapper
  • administratieve kracht
  • budgetcoach en coördinator

Inwoners kunnen bij het Stadsteam terecht met vragen over:

  • Jeugd- en Opvoedproblematiek
  • Bemoeizorg
  • Licht verstandelijke beperking
  • Psychiatrie / Verslaving
  • Veiligheid
  • Budgetcoach

Het Stadsteam is een team van professionals die ondersteuning bieden aan inwoners van Enkhuizen. Het Stadsteam kijkt met u wat er nodig is en maakt samen met u een plan van aanpak om u verder te ondersteunen.

Ondersteuning

Ondersteuning kan zowel vanuit het Stadsteam als een andere organisatie worden geboden. U kunt het stadsteam bereiken via een verwijzer. Verwijzers zijn: huisarts, onderwijs, GGD, maatschappelijk werk, politie, wijkverpleegkundige, de woningbouwvereniging, consulent WMO/jeugd.

U kunt het Stadsteam niet zelf direct bereiken.

Het Stadsteam houdt digitaal een inhoudelijk dossier bij. Dit dossier is alleen inzichtelijk voor medewerkers van het Stadsteam en voor u. Het uitwisselen van gegevens vindt alleen plaats wanneer het noodzakelijk is en altijd na overleg met u.

Wilt u uw dossier inzien? Dan kunt u contact opnemen met de  functionaris van de stichting ‘Iedereen Telt
Mee’. U mailt hiervoor naar: fg@sed-wf.nl

Het aanmelden kan alleen door hulpverleners (uw huisarts, het onderwijs, de GGD, het maatschappelijk werk, de woningbouwvereniging, de wijkagent of een andere professional).

U vult samen met de verwijzer dit online formulier in. De verwijzer mailt het formulier naar het Stadsteam.

Professionals die werkzaam zijn in de zorg, welzijn of het onderwijs kunnen voor overleg direct contact opnemen met het Stadsteam.

De stichting Iedereen telt mee vindt het belangrijk dat iedereen zo goed en verantwoord mogelijk zijn werk doet. Toch kan het gebeuren dat er fouten worden gemaakt. Gebruikers van de diensten van de stichting kunnen hun klachten of zorgen melden. Met de klachtenprocedure wil de stichting ervoor zorgen dat ontevreden klanten goed worden geholpen en weer vertrouwen krijgen in de stichting.

Wat kunt u doen als u een klacht heeft?

  • Binnen 3 maanden melden: u moet de klacht binnen 3 maanden na het voorval melden. Na die tijd kunnen we de klacht niet meer behandelen. U kunt alleen een klacht indienen tegen iemand die op dat moment bij de stichting werkt.

  • Behandeling binnen 6 weken: ons doel is om de klacht binnen zes weken te behandelen en een oplossing te vinden die voor beide partijen goed is.

Stappenplan bij een klacht

Stap 1: Bespreek de klacht zelf (informele klacht)
Probeer eerst samen met de medewerker een oplossing te vinden in een gesprek. Dit kan eventueel met de coördinator erbij. Het kan lastig zijn om uw probleem te bespreken, maar het kan helpen om direct in gesprek te gaan. De medewerker kan dan uitleg geven. Soms is er sprake van een misverstand, en in een gesprek kan dat snel worden opgelost.

Stap 2: Vraag hulp als dat nodig is
Als u het moeilijk vindt om zelf het gesprek aan te gaan, kunt u iemand vragen om u te helpen. Bijvoorbeeld een ouder, partner, familielid of vriend(in).

Stap 3: Schakel de coördinator in
Als u de klacht niet met de medewerker wilt of kunt bespreken, kunt u terecht bij de coördinator. De coördinator bespreekt met u het probleem en zoekt naar een oplossing of helpt als bemiddelaar. U moet uw klacht dan schriftelijk indienen. Schrijf een brief waarin u uitlegt waar de klacht over gaat, wie erbij betrokken zijn en wat er is gebeurd. Zet ook uw naam, adres en telefoonnummer in de brief. Stuur de brief naar Stichting iedereen telt mee. De coördinator neemt daarna contact met u op om de volgende stappen te bespreken.

Stap 4: Leg de klacht voor aan de directeur (formele klacht)
Als u niet tevreden bent met de oplossing, kunt u de klacht formeel indienen bij de directeur van stichting Iedereen telt mee. U kunt een e-mail sturen naar Stichting iedereen telt mee, gericht aan de directeur.

Externe klachtafhandeling

Als de interne procedure niet tot een oplossing leidt, kunt u uw klacht ook indienen bij: